Regelmatig worden door TSD patches voor WinTree gemaakt. Een patch bevat oplossingen voor problemen en verbeteringen van bestaande functionaliteiten. Nieuwe functionaliteiten worden soms aan patches toegevoegd. De meeste nieuwe functies worden met de jaarlijkse update/versie beschikbaar gesteld.
Een nieuwe versie of patch dient zo spoedig mogelijk na het publiceren op de computer of server geïnstalleerd te worden. Nadat een nieuwe versie is uitgebracht vervalt namelijk de ondersteuning op de vorige versie. TSD zal iedere klant per e-mail op de hoogte brengen als een nieuwe versie beschikbaar is.
Voordat de nieuwe versie of patch geïnstalleerd kan worden, moet eerst bepaald worden welk type installatie uitgevoerd moet worden. Het installeren van de nieuwe versie of patch op een stand-alone computer is op een aantal punten net even anders dan de installatie op een server. Bepaal op basis van onderstaand overzicht welk type installatie op kantoor gebruikt wordt. Het gaat hierbij dus uitsluitend over de wijze waarop WinTree gebruikt wordt.
![]() |
Bij twijfel over de locatie waar WinTree geïnstalleerd moet worden of wanneer andere vorm van assistentie gewenst is, neem dan contact op met TSD om een afspraak te maken voor de installatie. Hulp bij installeren valt niet onder de standaard supportvoorwaarden. Het is dus mogelijk dat voor hulp bij installeren kosten in rekening gebracht worden. Kijk ook bij de 'Veel gestelde vragen' onderaan deze pagina. |
Een versie of patch van WinTree moet altijd op de PC of server geïnstalleerd worden waar ook de database-server geïnstalleerd is.
Bepaal welke installatie type gebruikt wordt:
- Stand-alone: WinTree wordt op 1 PC gebruikt.
Installeer op de PC waarop het programma gebruikt wordt. Gebruik de beschrijving 'WinTree op een stand-alone' om de versie te installeren.
- Netwerk - 'peer-to-peer': WinTree wordt gebruikt op 2 PC’s waarvan één PC als 'hoofd-PC' actief is. Deze PC moet altijd opgestart zijn om met WinTree te kunnen werken.
Installeer de update of patch op de 'Hoofd-PC'. - Netwerk - 'Terminal Server': vanaf de werkstations in het netwerk wordt verbinding gemaakt met een server om vervolgens vanuit de opgestarte sessie alle programma’s te kunnen gebruiken. WinTree kan door meerdere gebruikers gelijktijdig gebruikt worden.
Installeer het programma op de server. Dit hoeft niet perse de terminal server te zijn. Vraag de systeembeheerder, in geval van twijfel, waar WinTree geïnstalleerd is. - Netwerk - 'Client - Server': WinTree wordt door meerdere gebruikers gelijktijdig gebruikt, WinTree wordt gestart vanaf de eigen PC.
Installeer WinTree op de server. Vraag de systeembeheerder, in geval van twijfel, waar WinTree geïnstalleerd is. - Netwerk - meerdere 'Terminal Servers naast elkaar': vanaf de PC wordt verbinding gemaakt met een van de terminal servers om vervolgens daar alle programma’s te kunnen gebruiken.
Installeer WinTree op de server. Vraag de systeembeheerder, in geval van twijfel, waar WinTree geïnstalleerd is. - Netwerk - Server met een fail-over server; hierbij is een extra server beschikbaar die de taken van de hoofd-server kan overnemen op het moment dat de hoofd-server uitvalt.
Installeer WinTree op de hoofd-server. Vraag de systeembeheerder, in geval van twijfel, waar WinTree geïnstalleerd is. Na succesvolle installatie op de server dient ook de fail-over server geïnstalleerd te worden.
Gebruik voor de 5 bovenstaande netwerkinstallaties de beschrijving 'WinTree op een server' om de versie te installeren.
Na de installatie en conversies van de verschillende bedrijfsbestanden kan WinTree weer volledig gebruikt worden.
De meest actuele wijzigingen in WinTree kunnen hier worden nagelezen.
De meest voorkomende problemen tijdens installatie worden hier beschreven.
Mijn WinTree-icoon werkt niet (meer)
Dit kan een gevolg zijn van een eerdere installatie. De verwijzing naar het programma is gewijzigd.
Verwijder het foutieve icoon en voer een Client-setup uit zoals hierboven beschreven. Vervolgens zal het icoon in start-menu en op het bureaublad weer werken. Iconen in de snel-starten balk (links onderin het scherm) zulen handmatig verwijderd moeten worden.
Ik weet niet (zeker) of mijn werkplek bijgewerkt is
Probeer als normaal WinTree te starten.
Wanneer een melding getoond wordt dat WinTree.exe niet gevonden kan worden --> voer een client-setup uit.
Wanneer een melding komt dat de client-versie van WinTree verouderd is --> volg de stappen op scherm. De werkplek wordt automatisch bijgewerkt.
Ik wil graag weten wat er allemaal vernieuwd is