De WinTree functie Klachtenregistratie is bedoeld om eenvoudig grip te houden op klachten van klanten en/of leveranciers. Klachten kunnen automatisch door WinTree worden aangelegd of handmatig worden ingevoerd. In de klachtenregistratie worden alleen klachten ingevoerd, het doet niets met voorraad of inkopen; klachten kunnen wel voorkomen uit een mutatie in voorraad of inkoop. Met de geregistreerde klachten kunnen vervolgens de leveranciers periodiek worden beoordeeld.
Klachtenregistratie is met iedere module samenstelling te gebruiken. Ook WinTree Bedrijfsadministratie Basis kan klachten registreren. Voor het registreren van klachten van leveranciers en de daarbij behorende beoordeling is de module inkoop noodzakelijk.
Voordat gebruik gemaakt kan worden van de functie Klachtenregistratie dienen de volgende parameters geactiveerd te worden:
Nummer | Omschrijving | Waarde |
1746 | Gebruik klachtenregistratie | 1 |
1747 | Toon ook afgehandelde klachten in het 'Onderhoud Klachten'- scherm. |
0 = Nee 1 = Ja |
1748 | Voorkeur fax klachtendocument voor klanten, in te stellen via de afdrukopties van het document. | |
1749 | Voorkeur e-mailen klachtendocument voor klanten, in te stellen via de afdrukopties van het document. | |
1758 | Voorkeur map waar gezocht wordt naar foto's | |
1762 | Menu 'Beoordelen leveranciers", aantal dagen terug kijken | 7 = default |
Voor het registreren van klachten dienen de volgende stamgegevens ingevoerd te worden:
- Klachtensoort
- Medewerkers, minimaal één medewerker om klachten te kunnen registreren.
- Leverancierscodes
TSD adviseert om met een beperkt aantal klachtensoorten te beginnen. Als voldoende ervaring is opgedaan met het registreren kan het aantal klachtensoorten eenvoudig uitgebreid worden. |
Op basis van geregistreerde klachten is het mogelijk om leveranciers een beoordeling te geven. Hiervoor is het menu Relaties --> Beoordelen leveranciers beschikbaar. Dit menu heeft natuurlijk alleen een functie indien de module Inkoop in WinTree actief is.