Om goed met WinTree® software te kunnen blijven werken, is TSD het gehele jaar bezig om aanpassingen, verbeteringen en nieuwe functionaliteiten in WinTree te maken. Voor acute problemen met WinTree® brengt TSD patches uit om problemen snel op te lossen. Nieuwe functionaliteiten en toepassingen worden in de jaarlijkse grote (zomer) update uitgebracht.
Er zijn 2 verschillende installaties:
- Installeren van een nieuwe (zomer)versie
Waneer een nieuwe versie beschikbaar is ontvangt u 1 keer per jaar een e-mail van TSD. In deze e-mail staat een download link waarmee de versie geinstalleerd kan worden. Mocht deze mail niet ontvangen zijn of wilt u weten of er al een nieuwe versie beschikbaar is, laat ons dat weten via support@tsd.nl dan versturen wij deze nogmaals. - Installeren van een nieuwe patch
Wanneer een nieuwe patch gereed is, wordt door ons geen email verzonden maar wordt bij het starten van WinTree een notificatie gegeven, indien in deze patch een door u gemeld issue is opgelost. Of soms zal op aangeven van de afdeling support de laatste patch geïnstalleerd moeten worden. Om deze patch te installeren kan binnen WinTree bedrijfsadministratie deze nieuwe software gedownload worden.
Belangrijk voor het installeren van WinTree is om te weten hoe het programma geïnstalleerd is (stand alone of server). Het is namelijk van belang dat een versie of patch op de computer/server geïnstalleerd wordt. Waar staat mijn WinTree geïnstalleerd?
Verder moet iedereen alles afsluiten en kan er tijdens de installatie niet op de computer(s) gewerkt worden om de installatie goed te kunnen laten verlopen.
![]() |
Bij twijfel over de locatie waar WinTree geïnstalleerd moet worden of wanneer een andere vorm van assistentie gewenst is, neem contact op met TSD om een afspraak te maken. Hulp bij installeren valt niet onder de standaard supportvoorwaarden. Het is dus mogelijk dat voor hulp bij de installatie kosten in rekening gebracht worden. Kijk ook bij de 'Veel gestelde vragen' onderaan deze pagina. |
De verkorte installatie beschrijving (zomer) versie
Log in als gebruiker met administrator rechten op de server of op de hoofdPC.
Gebruik de download link in de email.
Download het bestand en sla het bestand op (bijv. in Mijn Documenten).
Zorg dat iedereen alles afsluit, ook Outlook.
Zoek het gedownloadde bestand tsd-DLM.exe op en open deze door dubbel klikken.
Doorloop de wizard, in de verschillende installatieschermen hoeft niets aangepast te worden.
De nieuwe versie zal nu geïnstalleerd worden.
Na het installeren van de versie wordt de database geconverteerd.
Als dit klaar is start WinTree automatisch op.
De verkorte installatie beschrijving patch
Log in als gebruiker met administrator rechten op de server of op de hoofdPC.
Start WinTree® ga naar Help – Controleren op updates.
In beeld komt te staan of er een nieuwe patch beschikbaar is.
Kies voor Download en sla het bestand op (bijv. in Mijn Documenten).
Zodra de download klaar is zal de knop [Install] oplichten.
Zorg dat iedereen alles afsluit, ook Outlook en ook de gebruiker waarmee ingelogd is sluit WinTree af. Het installatie-scherm zal open blijven staan.
Klik nu pas op de knop [Install]
De nieuwe patch zal nu geïnstalleerd worden.
Klik door de verschillende installatieschermen hierin hoeft niets aangepast te worden.
Bij het openen van een historie database kan een melding getoond worden dat dit bedrijfsbestand geconverteerd wordt. Dit is eenmalig per bedrijfsbestand na de update.
Het systeem start automatisch door als dit klaar is.
De volledige installatiebeschrijving van zowel versie als patch
De meest actuele wijzigingen in WinTree kunnen in het Hoofdstuk Wat is Nieuw nagelezen worden.
- Hoe moet ik de installatie starten?
Afhankelijk van het type installatie zie hier boven beschreven. - Hoe lang duurt de installatie?
Dat is afhankelijk van het aantal actieve databases, de grootte van de databases en de snelheid van uw internetverbinding. Dit kan varieeren van een kwartier tot enkele uren. - Wanneer voer ik de installatie uit?
Kies een moment waarop iedereen een periode uit de computer kan. Hou rekening dat onze supportdesk geopend is op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur voor ondersteuning. Ons advies blijft om een update nooit vlak voor of in het weekend uit te voeren. Mocht er een onvolkomenheid zijn, dan kunnen wij u misschien niet snel genoeg helpen. - Het klant en dongle nummer is leeg waar vind ik dat?
U bent niet ingelogd op de server of hoofdPC waar WinTree is geinstalleerd. Breek de installatie af en start deze op de juiste server of de hoofdPC opnieuw op. - Ik krijg een melding over redemption.dll wat moet ik doen?
Een of meer van de gebruikers heeft Outlook niet afgesloten. Laat iedereen alles afsluiten en klik op [Opnieuw proberen]. - Ik krijg een melding dat een bestand ingebruik is, wat moet ik doen?
Controleer of echt iedereen alle programma's afgesloten heeft. Blijft deze melding terug komen, start de server opnieuw op om zo alle verbindingen te verbreken en probeer het dan nogmaals. - Moeten we allemaal uit WinTree?
Ja, tijdens de installatie en de update is WinTree niet toegankelijk. Bestanden moeten vervangen worden en de database(s) geconverteerd en dat lukt niet als gebruikers deze bestanden nog open hebben. - Hoe weet ik dat er een nieuwe patch beschikbaar is?
Bij het opstarten van WinTree verschijnt een melding, via de support afdeling komt het advies om de laatste patch te installeren of controleer zelf bij Help - Controleren op updates. - Ik krijg een melding over een datumnotatie wat moet ik doen?
De korte datum notatie van de computer/server controleren bij Land en Regio instellingen. Start vervolgens de computer of server opnieuw op en probeer het opnieuw. Blijft de melding terug komen zal een aanpassing in het register gedaan moeten worden. Neem hiervoor contact op met TSD. - Wat moet ik doen als ik geen inloggegevens heb van de administrator?
Contact opnemen met uw systeembeheerder, of zij deze willen verstrekken of de update voor u willen uitvoeren. - Kan ik de installatie op mijn werkplek doen?
Nee, tenzij WinTree alleen op uw werkplek geïnstalleerd is. - Moet ik ook uit Outlook?
Ja, ook het programma Outlook moet net als alle andere programma's afgesloten worden tijdens het installeren van de software. - Mag ik wel in bijv. een niet TSD-boekhoudpakket werken?
Nee, tenzij dit een online (via internet) pakket is en deze op geen enkele wijze een koppeling heeft met een van de TSD producten. Gebruik van de internet verbinding tijdens het downloaden kan vertraging geven.